DIGITÁLIS ÜGYINTÉZÉSI RENDSZER
A rendszer feladata az önkormányzat és a külvilág közti kommunikáció digitális feldolgozása.
Tévhit, hogy "a településen lakók nem használják az internetet, felesleges bevezetni".
A személyes és az internetes ügyintézés csak annyiban különbözik, hogy a személyesnél az önkormányzati dolgozó rögzíti az adatokat!
A lényeg, hogy a rendszer számítógépen rögzíti a teljes kommunikációt, dokumentálja, archiválja és minden arra jogosult számára megtekinthetővé, visszakereshetővé teszi azt. Az internet ellátottság növekedése pedig folyamatosan csökkenti az ügyfélszolgálat terhelését.
A rendszer érezhetően javítja az önkormányzat megítélését a lakosság és a vállalkozók szemszögéből: pontos tájékoztatás, gyors ügyintézés, megszűnő sorbanállás.
Alkalmazása minimális költséggel jár, sőt költségeket takarít meg.
E-önkormányzati ügyintézés 3 szintjét biztosítja:
1. Önkormányzati honlap: Számítástechnikai és design ismeretek nélkül létrehozható és könnyedén frissíthető a település és az önkormányzat honlapja.
2. Letölthető dokumentumok, űrlapok: Az önkormányzat fel tudja tenni, a lakosság és a vállalkozók pedig az interneten keresztül le tudják tölteni a dokumentumokat.
3. On-line időpontfoglalás és űrlap kitöltés: A felhasználók azonosítása a kormányzati ügyfélkapuval történik. A rendszer felépítése biztosítja, hogy újabb és újabb űrlapokkal lehessen bővíteni a rendszert.
Elektronikus ügyintézés: A cél nem csak az ügyfelek életének megkönnyítése. Az önkormányzati ügyintézők is ezen a felületen rögzítik az adatokat. A személyes és távoli ügyintézés eredménye azonos adatbázisba kerül. Minta rendszer: http://minta.ugyintez.hu
Professzionális iktatás: Az elektronikus ügyintézés egy iktató és dokumentumkezelő rendszerhez kapcsolódik. Az elektronikus és a hagyományos dokumentumok integrált, egységes kezelésével válik teljessé a digitális ügyintézési rendszer.